Jak napisać CV
CV, Curriculum Vitae, c.v., résume to inaczej życiorys zawodowy osoby ubiegającej się o pracę. CV to dokument zawierający przede wszystkim dane osobowe, historię wykształcenia, przebieg dotychczasowej kariery zawodowej, zdobyte umiejętności oraz zainteresowania. Tworząc swój życiorys powinniśmy pamiętać o tym, że nie jest to uniwersalny dokument i należy przygotować go pod kątem pracy o którą się staramy.
Oto kilka pomocnych wskazówek dotyczących tworzenia CV:
- zadbaj o to, żeby układ był czytelny i przejrzysty jeśli decydujesz się na zamieszczenie zdjęcia, powinno być ono w miarę aktualne i przede wszystkim oficjalne, zdjęcia prywatne zdecydowanie odpadają
- staraj się zmieścić na 1 lub 2 stronach
- pisz językiem jasnym i zrozumiałym
- unikaj błędów ortograficznych i gramatycznych
- podawane informacje powinny być w formie bezosobowej
- umieszczaj najważniejsze elementy tak, żeby widać je było na pierwszy rzut oka
- skup się na tych swoich cechach, osiągnięciach lub predyspozycjach które są najbardziej pożądane na stanowisku, na które aplikujesz
- jeśli nie masz zbyt wysokich kwalifikacji podkreśl dotychczasowe zdobyte doświadczenie
- nie zapomnij o zamieszczeniu danych kontaktowych: telefonu i adresu e-mail
- jeśli decydujesz się na wysłanie swojego CV drogą emailową nie zapomnij o wpisaniu tematu wiadomości oraz krótkiej informacji w związku z jakim stanowiskiem wysyłasz swoją aplikację, wysyłanie pustych e-maili z tylko załączonym plikiem jest bardzo nieprofesjonalne
- wysyłając swój życiorys używaj najbardziej popularnych formatów plików DOC (Word 97-2003) lub PDF